O projektu
NGO Market je jedinečnou jednodenní akcí, která od svého vzniku v roce 2000 neustále rozšiřuje svůj rozsah i záběr. Neziskové organizace aktivní ve vzdělávání, dobrovolnictví, oblasti lidských práv, environmentální problematice nebo jiných oblastech mají možnost představit své aktivity široké veřejnosti, navázat nová partnerství, zaujmout a oslovit sponzory a dobrovolníky, ale i získat nové vědomosti potřebné pro úspěšné vedení své organizace.
NGO Market 2000
První ročník Veletrhu neziskových organizací, tzv. NGO Market se konal ve dnech 12. a 13. června 2000 v prostorách Pražského Hradu. Impulsem pro realizaci tohoto projektu byl pohled na neziskové organizace v České republice a zjištění, že spolupráce mezi podobně zaměřenými organizacemi není dostatečně efektivní. Místo spolupráce zde převládá soutěživost a nevraživost, čímž dochází k roztříštěnosti aktivit a často i k jejich zbytečné duplikaci. Cílem Veletrhu bylo proto zprostředkovat setkání „neziskovek“a zvýšit jejich informovanost o realizovaných aktivitách a projektech. Současně byl Veletrh také vynikající příležitostí pro veřejnost dozvědět se více o neziskovém sektoru.
Součástí programu Veletrhu byla také panelová diskuse, které se zúčastnily i zahraniční odborníci činní v neziskovém sektoru. Speciálními hosty diskuse byli zástupci decentralizovaných aktivit Studentského Fora 2000 Victoria Pereyra Iraola (Argentina) a Ondřej Liška (ČR). Diskuse byla zaměřena na několik zásadních otázek, hovořilo se o znečištění ovzduší, vody a země, ale například i o infrastruktuře měst, recyklaci, čištění odpadních vod, životním stylu či plánování rodičovství. Postupně vyústila v celosvětová témata jako jsou přelidnění a jeho dopad na světovou ekonomiku, chudoba a role meziskového sektoru v oblasti životního prostředí. Dvoudenní snažení a debaty účastníků tohoto workshopu byly ukončeny formulací konkrétních možností, cest a iniciativ k řešení výše zmíněných problémů.